Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Teak burkolatok körberajzolásának befejezése, a cockpit padlóborítás elkészítése, takarítás

2008.11.23. 23:59 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Zolival ketten álltunk neki a munkának fél tíz körül, Kriszti pihent ma kicsit és főzött finom ebédet nekünk. Zoli OSB-ből kivágott akkora darabokat, amire szépen rá tudom majd fektetni a pauszokat, amikre a leendő borítások körvonalát feljelöltem. A vágás hol összejött első hol nem J, de megoldottunk minden problémát. Tavasszal még nem gondoltam, hogy hóesésben fogunk hajót építeni, sebaj. A körberajzolgatással ebédre végeztem, Zoli az ólmokat pakolta el a hajó alól, meg az utóbbi hónapokban összegyűlt felesleges dolgokat. A rendrakással, pakolással, takarítással elment szinte az egész nap. Délután én elkezdtem az első teak borítás, a cockpit padlólemezének elkészítését. Már előre kiszerkesztettem az illesztéseket és 4mm-es fugákat hagyva keretesen raktam össze a „puzzle”-t. Elég pepecs munka, a léceket hulladék rétegelt lemez darabokkal lehúztam az OSB-hez. Ez a durván 1 négyzetméteres darab 4 óra alatt készült el. A 45 fokos illesztéseket a lécek egymásra fektetésével jelöltem át, így szép pontos lett mindenhol. Miután kész lettem az összes élt amihez hozzáfértem bekentem ecsettel Sika Primer 215-el, ez egy kötésjavító anyag, amit mind a ragasztáshoz, mind pedig a fugázáshoz használni kell porózus anyagok esetében. Nem volt gond, hogy a felületet is összekentem néhol, hiszen a felragasztást követően az egészet átcsiszolom majd. A dokumentáció szerint a kiszellőzési ideje 1-24 óra, ráküldtük „brümit” – a ventillátoros melegítőnket, hogy segítsen a folyamat meggyorsításában. Este kitöltöm a fugákat Sika 290 DC-vel, természetesen fekete színben. Itt nem sajnálom az anyagot és kicsit ki is fog emelkedni a síkból, mert állítólag – Péter mentorom szerint – ha csak síkba kerül kitöltésre, akkor másnapra „becuppan” és lehet újrakezdeni.

 

Az üléseknél ívek is lesznek...

A faron is lesz teak

Primer után

Fugázás után - 1 négyzetméter közel 1 óra... kis ínhüvelygyulladással... nyomni kell mint atom...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr72785274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása