Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Villanyszerelés és padlógyártás

2009.01.08. 23:59 | Boatbuilder | 2 komment

Zoli egy kis reggeli dugó miatt kivételesen pontosan érkezett, amúgy Ő szokott lenni a notórius korán jövő és néha emiatt nem hagy addig aludni, amíg lehetne. :) Kálmán, a sportman, három pólóban (és kivételesen kabátban is) érkezett a megszokott biciklijén, mit sem törődve a hóeséssel és a röpködő mínuszokkal. Kriszti újabb munkakörben igyekszik két vállra fektetni a bacilusokat, egyelőre váltakozó sikerrel, még egyik fél sem adta fel a küzdelmet.

Zoli gyorsan kicsiszolta kézzel és géppel a horgonykamra belsejét, a vasalatok berakása után már csak két rétegben ki kell gélezni. Ezután a nap fennmaradó részében a bal hátsó kabin padlójával foglalatoskodott, a vízátvezető furatok elkészítésében Kálmán is segített, majd sűrített gyantával be lettek ragasztva a behelyezett fűtéscső darabok, a sarkok és illesztések, az egész körbe lett gélezve, beleértve a padlólap alsó felét is. Ezután a 2 padlólap darab le lett csavarozva, csavarfejek és oldalhézagok kigittelve, majd lecsiszolva. Az utóbbi két művelet egymás után többször is.  

Ezalatt Kálmánnal és Krisztivel az elektromos rendszer kialakításán fáradoztunk. Ma az alapvezetékeket (betáp + gerincek), a szalon világítását és az orrkabinba való beállásokat csináltuk meg, a jelenlegi tempónkkal számolva még legalább egy nap szükséges a befejezéshez. A belső vezeték kialakításoknál 1,5-es rézvezetékeket használunk gégecsövekben vezetve. A gégecsöveket műanyag vezeték-kötegelővel kombinált kárpitos belövővel rögzítjük. (Na akinek ez a mondat nem volt érthető az reklamáljon! :) ) Krisztinek késő délután még a honlap fejlesztgetésére is volt kis ereje, hamarosan fel lesznek töltve a horvát túracélpontok.

A lassan rendszeres este hatos zárórát takarítással most is sikerült tartanunk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr43866683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

menhir · http://menhir2.blogspot.com/ 2009.01.09. 11:54:07

Továbbra is nagyon érdekel amit csináltok: minden nap igyekszem valamit tanulni, hogy hogyan csináljam majd amikor én is nekiállok.
Kezdem tervezni a saját horgonykamrám elkészítését, és ehhez kérem a segítségeteket: milyen rétegsorrendet tartsak?
Gondolom vízálló rétegelt lemezből elkészítem a lapokat, és ezekre epoxi gyanta, szövet, epoxy gyanta, szövet, de hány réteg? Majd gél réteg, de mennyi? Aztán csiszolás esetleg glettelés, csiszolás, majd festés. Valahogy így?

Boatbuilder 2009.01.10. 00:46:13

Szia!
Hirtelen sok kérdés :) Próbálom részekre szedni.
1., Ha poliészter hajód van, akkor nem feltétlenül kell epoxit használnod. Lehet, de nem feltétlenül muszáj. A poliészter gyanta jóval olcsóbb, gyorsabban szárad, szóval van pár jó tulajdonsága. A rossz tulajdonsága, hogy nem köt bizonyos dolgokhoz, így pl. epoxihoz, de a fához való kötése sem olyan mint az epoxinak. A másik rossz tulajdonsága, hogy kicsit "szívja" a vizet. Magát a formát érdemes vagy vízálló rétegelt lemezből kialakítani, amit akár sűrített epoxival be tudsz ragasztani és erre laminálni, vagy akár valamilyen habanyagot venni pl. airex 3cm körüli vastagságban és ezt belaminálni. Poliészter laminálási sorrendnél a fontos, hogy váltogasd a paplant és a szövetet, mindig paplannal kezdj és azzal is fejezd be. A szövet és fátyol vastagsága ajánlásom szerint ne legyen túl nagy, de túl kicsi sem, 300g/m2 ideális lehet. A túl vékonyból sok réteg kell, ezért hosszadalmas, a túl vastaggal pedig sokkal tovább szenvedsz az átitatásnál. Nyilvánvalóan ha egy új "falat" teszel be, akkor ezt mindkét oldalról el kell végezni, különös tekintettel a sarkokra, ahol akár duplán is tehetsz, főleg az első rétegeknél. A 300-as vastagságnál egy kisebb horgonykamránál 10 réteg körül elégnek kell lennie, de száradás után ha nem érzed elég masszívnak, akkor tehetsz rá még bátran. A régi felületeket, amikhez csatlakoznál mindenképpen csiszold meg a régi laminálásig. A csatlakozásoknál pedig használj legalább 6-7 cm átfedést.
2., Az epoxinál egy kicsit más a helyzet. Ezt a variációt használhatod poliészter hajónál is, hiszen az epoxi még a poliészterhez is hozzáköt. A drága habanyag helyett használhatsz olcsóbb vízálló rétegelt lemezt, egy táblából még ha duplázod a vastagságot is kijön az egész (pl. 15mm-es rétegelt lemez a Finnforest-nél 10e körül van és ezt használod dupla vastagságban, ezeket pedig csavarozással és gyantával kötöd össze). Ha megcsináltad a formát, akkor beragasztod sűrített gyantával. Nem muszáj megvárni amíg megszárad, egyből laminálhatod. Itt viszont csak szövetet használhaszt. Mi pl. a sarokpontoknál 2 réteggel indítottunk és utána az egészre még átlagosan 3 réteget tettünk. Mind a két oldalon természetesen.

Ha ez megvan, akkor jöhet a felületkezelés. Ha szépen megcsinálod az egészet, akkor tulajdonképpen felesleges a sok glettelgetés és csiszolgatás, elvégre egy horgonykamra belsejéről van szó. Ha viszont belülről ez egy látszó felület lesz, akkor tedd a következőt:
1., Poliészter variáció esetén: glettelés autójavító gittel, csiszolás-glettelés a végtelenségig és utána poliuretán alapú festék vagy poliészter gél. Ezeket hengerelni és szórni is lehet.
2., Epoxi variációnál: sűrített gyantával való glettelés, majd vagy gél vagy poliuretán festék..
A festésnél ha még precízebb akarsz lenni, akkor előtte lehet szórógittelni, majd alapozó, fedőfesték többször. Ha gélezed akkor én kétszer szoktam, hogy szép legyen.
Remélem, hogy tudtam segíteni kicsit. Ha bármilyen kérdés van, csak írj nyugodtan!
süti beállítások módosítása