Nyugodtan indult ez a hét. A tegnapi kicsit lazább nap után a mai ébresztő is elmaradt, mert Zoli ezen a héten napközben a Csonginak dolgozik. Délelőtt jutott idő kicsit ügyintézni, összeszedni a gondolatainkat és pár beszállítóval egyeztetni. Kriszti bement a városba kicserélni a csavarokat amik rövidek lettek és becserélni a fehér teak ragasztót feketére.
Kálmán dél után nem sokkal jött és nekiláttunk a hajón lévő munkáknak. Elmaradt feladat volt már régóta a fedélzeti vízelvezetések megoldása. Pár hónapja tologatjuk magunk előtt ezt a mindössze pár órás munkát, így most végre ezt is kipipálhattuk. A hajó elején a horgonykamra fedelének kávájából 2 oldalra történt meg a kivezetés, ehhez egy hagyományos 5 rétegű fűtéscsövet használtunk és a testbe Sika 290 DC-vel ragasztottuk be. A végeket hagytuk túlnyúlni amíg megköt a ragasztó, aztán majd lecsiszoljuk.
A cockpitben már kicsit összetettebb volt a kérdés, az ülésekről oldalanként 2 levezetést kellett gyártsunk, a járófelületről pedig hármat és ezeket a hajó farára vezettük ki. Régebben még gondolkodtam azon, hogy ezeket a deck alatt össze kellene egy kivezetésbe gyűjteni, de letettem erről, már csak a tisztítás nehézségei miatt is.
A másik régi kérdés a kormány csonkjának bevágása a testbe. Ennél a résznél többszörösen is igaz volt, hogy az előkészítés sokkal több időt vesz igénybe a tényleges munkavégzésnél… Kb. 1,5 órát méregettünk – ugye pont középen kell lennie és még ráadásul hosszában is jó helyen – és a vágás kevesebb mint fél óra alatt megvolt. El sem hiszem.
Holnap csinálok majd róluk képeket és felteszem ehhez a bejegyzéshez… de most már késő van!