Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Szalon padlóburkolás 2#

2009.03.07. 23:54 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Reggel korán keltünk és bevittem Krisztit a városba. Fél tíz körül értem vissza, ekkorra beszéltük meg Zolival, hogy kezdünk. Zoli nem jött… felhívni nem tudtam, így vártam. A padló teljesen elő volt készítve a ragasztáshoz, de a dekorit levágásához legalább négy kéz kell ekkora felületnél, mert a legkisebb megtörésnél is elpattan a lap. Nem egyszerű anyag, az utálat nem jó szó arra, amit érzünk vele kapcsolatban. Amikor a helyére kerül és gyönyörű akkor imádjuk, de a munka szörnyű, amíg eljutunk odáig. Tiszteljük… talán…

Nem kell attól félteni senkinek, hogy nem találok elfoglaltságot a hajón a várakozás alatt, de jobb lett volna korán kezdeni, mert este nem akartam kapkodva végezni. Zoli fél egy után jött meg… buli volt előző este… A dekorit beszabása már rutinból ment, kitaláltunk egy módszert arra is, hogy amíg „szikkad” a ragasztó a lapon, addig hova és hogyan tudjuk eltenni. A helyzet az, hogy a levágott darab 334cm hosszú, 130cm széles és kevesebb mint 1mm vastag, tehát nem kicsi, szeret össze-vissza hajlani és még inkább beszakadni, eltörni. Először a lap hátát kell megkenni ragasztóval, majd a padlót, de mindezt egy helyen… Azt találtam ki, hogy gyártunk ragasztószalagból négy „fület” a lapra (a színére felragasztva) és a szalon falára a megfelelő helyekre is teszünk négy csavart, amire aztán óvatosan felakasztjuk. Így is tettünk, lekentük a lapot és feltettük a helyére. Ezután a padló megkenése következett. Miután ezzel is megvoltunk hagytuk állni 10 percig és lefektettük. Pontosabban lefektettük volna (a tényszerűség kedvéért csak… a szalonban ekkor már szinte sehova nem lehetett lépni, egyedül a padlóáttörések nem túlméretezett lyukaiba és a két szélén 20-30cm széles sávba), de a vizes vödör feldőlt, mintegy 10-15 liter vizet szétfolyatva a ragasztós részen. A ragasztót hengerrel hordtuk fel a felületekre, most ezekkel a hengerekkel betereltük a vizet a padlónyílásokba, ahol kellett pótoltuk a ragasztómennyiséget, vártunk egy kicsit, hogy a nedvesség kipárologjon, és folytatódhatott a ragasztás. Nagyobb gond nélkül sikerült lefektetnünk és a helyére illesztenünk a lapot, majd elkezdtük leterhelni egyenletesen, különös tekintettel a szélekre és a padlóáttörésekre. A telep összes betonkockáját felhordjuk a hajóra ehhez a művelethez. A két szélen, ahol majd a következő dekoritokkal lesz találkozás, különösen odafigyeltünk arra, hogy teljesen tökéletes legyen a ragasztás. Persze máshol is… Hét óra előtt nem sokkal ért véget a móka, úgy éreztük, hogy jó munkát végeztünk…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr50992657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása