Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Szombati friss képek napközben....

2008.12.13. 12:21 | Boatbuilder | 10 komment

Zoli csiszolja a tolótető házát:

A grósz kocsin éppen szárad a Sika Primer 215:

A cockpitből már kikerültek a beton nehezékek:

Kriszti meg éppen sajtos husit főz... :)

Ma délig a következőek történtek: Zoli kitakarította a műhelyt és annak környékét a hét alatt felhalmozódott szeméttől és fahulladéktól, Kriszti bevásárolt, én pedig a tolótető házának teak borításán dolgoztam, konkrétan annak szélét csiszoltam körbe és kerekítettem le. A grósz-kocsi alját is lecsiszoltam, hogy teljesen síkba kerüljön a deck-el, lekentem primerrel,hamarosan beragasztom a helyére és kifugázom.

Mai hír a bloggal kapcsolatosan, hogy központilag átállították, hogy csak regisztrált felhasználó szólhasson hozzá, ami tulajdonképpen nem volna akkora probléma, csak többen panaszkodtak már arra, hogy a visszaigazoló mail-t nem kapják meg és így tulajdonképpen nem tudnak bejelentkezni....

Szintén mai jó hír, hogy végre úgy tűnik, hogy az itteni netes kapcsolatunk helyreállt, így megint naponta (esetleg többször is) lesznek fent képek, hírek :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr82820446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vidra27 2009.02.23. 21:05:23

Sziasztok!
Gratulálok a bloghoz és méginkább az elszántsághoz.
Számomra a teak borítás a legérdekesebb rész, mert én is erre készülők saját kivitelezésben. Megadnátok azt a győri forrást, ahol jól lehet teak fát venni. Milyen méretre szabtátok ki az ülőfelület borítását, mi a technológiai sorrend a borítás elkészítésénél? Minden apró részlet érdekel, ha megosztjátok, mert még nem készítettem ilyet.

Boatbuilder 2009.02.23. 23:38:07

@vidra27:
Szia!
A címet elküldtem üzenet formájában! Fontos kérdés, hogy oldalsó "deck" borítást szeretnél belőle készíteni, vagy épp cockpit borítást. Az utóbbinál mi 45mm-es szélességgel dolgoztunk, de oldalt, ahol hajlítanod is kell emiatt csak keskenyebb csíkokat használhatsz. A vastagság 6-8mm. Az anyagokat a leírásban megtalálod, fontos, hogy a viszonylag drága Sika Primer-t mindenképpen használd a nútoknál is!
Kérdezz bátran ha elakadnál! Budapestről írsz? Csak mert akkor beszerzőhelyet is tudok írni a Sika cuccokhoz...

vidra27 2009.02.24. 06:45:11

@Boatbuilder:
Szia!
Cockpit, horgonykamra fedél és a motortér melletti plattform borítását tervezem. (privátban küldök egy képet). Papírból sablont veszek a felületről, tervet készítek rá, pontos kiosztással, ekkor számolható az anyagszükséglet. A teak profilok kb. 45mm széles 6-8mm vastag. Mivel oldod meg a fuga távolságát? Amikor kirakod a felületet, akkor azt írtad, hogy egy mdf lapra szorítod le, majd Primer(215) ezután fugázol (290DC) Csak a fuga (sika) tartja össze a táblát, vagy más is? A profilok keresztmetszete téglalap?
Remélem nem sok egyszerre.
Üdv

Boatbuilder 2009.02.24. 10:49:08

@vidra27:
Szia!
Dehogy sok :)
1., A faanyag felvágása. 2 colos padlót veszel (lehet szélezettet venni, mindenképpen azt vegyél, a szélezetlenből sok lesz a hulladék és nehezebben kezelhető. A padlót, ami kb. 30 cm széles volt hosszában felvágtuk olyan szélességű csíkokra, amilyen a gépi gyalu pofaszélessége. Utána a 2 lapfelületet (ami ugye nem a most vágott, hanem a másik kettő) legyalultuk síkba. Ezután következett a felvágás. Mivel a 2 col, az nagyjából 54mm, de a gyalulással lejött kb 5-6mm, maradt 48mm. Így tulajdonképpen keresztben vágtuk fel 6mm-es csíkokra, és utána még az egyik oldalból (amelyik a csúnyább volt) alakítottuk ki a 45mm-es szélességet. Érdemes szélesebb csíkokat is vágni - ezeket az anyagvégekből a másik irányban, nekünk a vágópad 9cm-et tudott gyártani.
2., Szabásminta. Ahogy Te is mondtad, érdemes papírból sablont venni és arra kirajzolni a mintát. Én egyébként ArchiCad-al csináltam meg azokat a részeket, amiben nem voltam biztos (az ülőrésznél keskenyedett). 4mm-es fugával számolj és arra figyelj, hogy ha középről elindulsz a szélek felé, akkor az utolsó darab mekkora lesz. Lehet a széléről középre is elindulni, ez akkor néz ki jól, ha a középső elem szélesebbre jön ki, mint a többi. De először a kereteket kell legyártanod. Ha nagyobb a felület, akkor érdemes több részre osztani, sokkal jobban néz úgy ki. Azzal is kell számolnod, hogy Győrben 210-230cm-nél nem fogsz hosszabb anyagot kapni.
3., A fugákat a nem a legolcsóbb fajtájú fugakereszttel oldd meg (a nagyon olcsó "sorjás"). Itt főleg T alakúra lesz szükséged, de sok helyen még abból is vágnod kell majd.
4., A többit jól írod a Sika-val, de rettenetesen fontos, hogy alulra tegyél egy papírt, amit a kötés után (24h vagy több) le tudsz majd csiszolni a hátáról!!! Ha leragad valahova, akkor szinte lehetetlen felszedni. Amúgy csak a Sika tartja majd össze... nem is akárhogyan... majd meglátod!
Üdv

vidra27 2009.02.24. 21:19:51

Szia!
Lassan kezd tisztulni a kép, persze csak elméletben.
A blogban primerként a 215 szerepel, a Sika oldalán a PRIMER 290DC-t ajánlja a SIKAFLEX 290DC alá. Jó-e mindkettő?
Az elkészült teak tábla síkban lesz, de a felületben ahova kerül lehet némi hajlás. Van annyi rugalmasság a táblában, hogy megfelelő súlyozással leragasztható?
Köszönöm az eddigi válaszokat, de még biztosan nem szabadulsz meg tőlem.
Üdv

Boatbuilder 2009.02.25. 00:20:17

@vidra27:
Szia!
A kettő egymás felett szerepel a Sika honlapján, és a leírás is szinte ugyanolyan. Nekem a Sika termékfelelős ajánlotta a 215-t, valószínűleg az epoxy gyanta miatt (ugyanakkor a festék amire került ugyanúgy használhatják poliészter felületre is... mind1), ez a 215-nél meg van említve (mármint az epoxy), a 290-nél nincsen. Elvileg mindkettő használható, ha gondolod hívd fel a Sika-t, segítenek kimerítően mindenben)
Az elkészült táblák teljesen rugalmasak kézzel szinte karikába hajthatóak (tényleg) természetesen a ragasztó teljes száradása után (inkább hagyj időt neki) Az utolsó képen a hátsó ülőkén láthatsz is egy szép ívet, középen kb. 4cm-rel van lejjebb. A fogasléccel (apró fogú) elterített ragasztófelületbe szépen belefekszik majd a tábla, és a ragasztás idejére erősen leterheled (mi betonkockákat használtunk)
Mi örülünk ha segíthetünk valakinek... gondolunk a kezdetekre, amikor nekünk is elkelt volna néha némi segítség, hogy ne mindent magunknak kelljen szinte mindent kitalálni. Szerencsére ez nem tegnap volt és az is, hogy nekünk is akadt mentorunk...
Menet közben azt kezded majd gondolni, hogy milyen jó is vagy már valamiben... aztán minél többet csinálod rájössz, hogy még mennyi mindent kell megtanulnod... :))))
Sok sikert!

vidra27 2009.03.01. 21:22:57

Köszönöm a privát infókat.
Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de nekem nem derült ki, hogy milyen és mekkora hajót építessz, illetve, hogy mi a végcél.
Szívesen olvasnék ezekről, talán másoknak is érdekes lehet.
Üdv

Boatbuilder 2009.03.01. 22:47:56

Először is fontos kijavítanom, hogy építÜNK, tehát nem csak én egyedül, hanem a párommal közösen és még egy-ketten, akik időközben barátainkká váltak. Mi most főállásban ezzel foglalkozunk, a többiek akkor segítenek nekünk ha épp idejük, munkájuk és családi elfoglaltságaik között találnak rá módot.
A hajó egy 37 lábas Van de Stadt terv átdolgozásából született 40 lábas, az alsó héj lett hosszítva, a teljes deck, beső rész és vitorlázat áttervezve. A kiel megoldása pedig tulajdonképpen a régi terv és az új technológiák ötvözéséből született (pontosabban ez csak fog hamarosan)
A végcél... nos erről majd később írok... legyen egy kis talány is a dologban :)

vidra27 2009.04.04. 06:36:01

Szia!

Elkészültek a teak táblák, most a leszorítófák helyének a javítása szárad. A horgonykamra tetőre valót már megcsiszoltam, nagyon szép lett. Valóban hihetetlen rugalmas a 290DC. A Húsvét utáni héten ozmózis védelem és a teak beragasztása jön. Alig várom. A fedélzetra való ragasztásnál Ti telibe kentétek a 252-vel. Ezt a biztonság kedvéért, vagy a technológiai leírás miatt tettétek? Gondolom ehhez is használtátok a fára a primert. A fedélzetre kell-e valamilyen primert használni, Esetleg más felületkezelést alkalmazni? Terveim szerint a táblákat a helyükre próbálom, körberajzolom, a rajz alapján maszkolok, kenem a ragasztót, táblát helyére, majd kis idő múlva naszkolószalag eltávolítása jön. Így szép tiszta eredmény lesz.
Üdv.

Boatbuilder 2009.04.14. 01:59:13

Szia!

Örülök, hogy alakul a dolog :) Mindkét felületet por és zsírtalanítani kell, ha gél van a hajónál (gondolom) akkor azt le kellene mattítani mondjuk egy 100-as csiszolóvászonnal és ezt a felületet is primer-el lekenni. A ragasztásnál mi telibe kentük - először egy 20*20mm-es rácsot csináltunk a tubusból, majd egy sűrű és kis fogú fogasléccel egyenletesen elhúztuk. Amit leírtál az teljesen jó amúgy. Ha tudsz akkor küldj pár képet!
Üdv!
süti beállítások módosítása