Kis szerencsétlen baleset folytán a szép új padlóburkolatunk az első két padlóáttörés széleinél megsérült. Ez előrevetítette azt, hogy a remélt fél órás másoló-marós munka helyett egy nagyobb tortúra veszi majd kezdetét, ehhez ma megkezdtük az előkészületeket. A megoldás a problémára az, hogy 3-3mm-el nagyobbra marjuk a lyukakat, így elkerülhetjük azt, hogy újból fel kelljen vésnünk az egész burkolatot, ami ráadásul nagyon jól néz ki. Ehhez a művelethez sablont kell gyártanunk, ráadásul két fajta lyukmérethez igazítva azt. Este jöttem rá, hogy a felsőmaró gépet is át kell alakítanom, hogy a sarkoknál be tudjak fordulni vele. Ehhez azt kell tudni, hogy az általunk használt marógép alsó fele aszimmetrikus kialakítású, így egy saroknál más-más távolságokat kell felmérni a „vezető” lécek elhelyezéséhez. Ez nagyban megnehezíti a munkát, növeli a hibalehetőségek kockázatát. Emiatt úgy döntöttem, hogy vágok egy kör alakú tárcsát a gép aljára és így mindenhonnan egyforma távolságokat tudok felmérni, ráadásul bárhogy is tartsam a gépet nem tudok hibázni. Papíron egyszerűnek hangzik… holnap átültetem a gyakorlatba!
Hibajavítás - tervezés
2009.03.15. 11:31 | Boatbuilder | Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr251007244
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.