Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Szalon padlóburkolás – a bal oldali szelet

2009.03.17. 23:25 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Szalon padlóburkolás – a bal oldali szelet

Ma a szalon bal oldalán található vékonyabb csíkot raktam le. Az előzmény az volt, hogy a szalon padlója majdnem 250 cm a legszélesebb pontján, viszont a dekorit lap csak 130 cm, így a középső legjobban szem előtt lévő részt egy darabban hagytuk, és a két szélére toldunk rá.  A dekorit csíkot már előre leszabtuk, ez több emberes feladat, hiszen az anyag könnyen törik és szakad, az ívet viszont ki kellett szabni. Tíz centiméterenként mértem meg a távolságokat, megrajzoltam a görbét és sniccerrel levágtam a felesleget. A vágási élt végigcsiszoltam, itt az ívet is lehetett még alakítani. A legnagyobb feladat a másik dekorit lap szélével való összepasszítás volt, hiszen az sajnos nem volt „gyári” – kisebb betöredezések miatt le kellett marnunk belőle nagyjából 1 cm-t, viszont mi sohasem fogunk tudni olyan egyenes élt kialakítani, mint egy célszerszám. Nem volt nagy eltérés, nagyjából egy méteres darabon kellett kiigazítani a már lerakott anyagot. A távolságok pontos kimérése után következett a marógép végigtolása egy lecsavarozott léc mentén. A másik bökkenő a konyha résznél volt, ahol hagyni akartam a dekorit lapot „felfutni” az oldalfalra. Itt ugyanis a szekrény beljebb fog kezdődni… mégis jó lenne egységes padlófelületet kialakítani. Egy háromfelé íves térgörbét egy viszonylag merev és törékeny anyaggal leborítani viszont egy érdekes feladat. A hőlégfúvó egy hatásos célszerszám a bajban, pár óra alatt sikerült némiképp meggyőznöm a lapot, hogy ő itt és ilyen helyzetben fog utazni… A ragasztás már nem volt bonyolult rész, az ívnél kapott anyagot rendesen, nehogy légbuborék maradjon alul, majd beszakadjon egyszer. A felesleges ragasztó kinyomódott a lap széleinél, de kötés előtt a nitro hígító jó barát, letöröltem és vele együtt a tegnap-tegnapelőtti alkoholos filc jelöléseket is a nagyobbik darabról. A kép elég egységes lett.

A találkozásnál néhol le kellett terhelni

A képen talán nem jön olyan jól ki az íves falra való felfutás, de előben annál inkább

Ilyen lett az újramarás után a nyílás, festés előtt még lesz rajta javítva...

Zoli este segített kitakarítani a harmadik burkolandó részt, illetve elkezdtük az új hajótartó bak hátsó tartójának lehegesztését is.

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr931013135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása