Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Hajó megfordításával kapcsolatos gondolatok...

2008.05.27. 00:00 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Egy csomó dolog maradt ki idő hiányában a tegnapi napból amit több részletben fogok csak tudni bepótolni... sorry

Az előzmények:

A megfordításra vonatkozóan az eredeti tervdokumentáció csak hozzávetőleges támpontokat adott, pár fekete-fehér kép amin épp sok-sok csigaáttétellel fordítanak át a levegőben egy kb ugyanekkora hajót egy kétszer ilyen széles helységben. Ebből mindent tudtunk csak épp kiindulni nem. Az első probléma a függesztési pontok kérdése volt. A tető úgy nézett ki, hogy nagyméretű I gerendákból áll, ám közelebbről megnézve ezek hajtogatott 1-1,5mm-es lemezek voltak, amik jó, hogy ha a tető és a rajta megálló hó súlyát elbírják. Az egyik fal elég vastag betonfalból van, ide sikerült 2-2 niplivel 1-1 pontot kialakítani. A másik oldalon a függőleges oszlopok tetejét használtuk. Egy egész délelőttöt eltöltöttünk a 6 méteres magasságban hosszú létrák tetején.

A fordításhoz használt csörlők:

Csongi egyik kollégája, nekünk pedig az elmúlt 1 év alatt jó barátunk - Pihe, ismert egy srácot aki színpadi technikával foglalkozik. Balázsnak hívják és hogy szépen fogalmazzak... van neki 4 db egyenként 4 tonnás motoros láncos csörlője... meg egy ehhez tartozó vezérlés. Kicsit könnyebb volt ezzel húzogatni a hajót mint csigákkal vagy éppen kézi csörlővel. Egy hátránya van ám... nem érzi az ember közben ha éppen fárad el az anyag valahol... akkor is húz kíméletlenül. Egy darab kézi csörlő is bejátszott azért közben... a tegnapi képek között van egy, amin a hajó orra (pontosabban a sablon orra) ütögeti ki épp a falat borító OSB táblákat... na ekkor döntöttünk úgy, hogy kicsit hátrafelé is meghúzzuk.

Az emberek:

Csongi összes embere jelen volt... kevés kivétel azért akadt... de mi is tudtunk hívni pár embert aki szívesen segített. Összesen kb 15 ember volt jelen és segített aktívan.

A fordítás:

Viszonylag simán ment. Nem bíztunk az épületben, ezért a hajót vastag hungarocell lapokra folyamatosan kicsit letámasztottuk. Mivel rajta volt a sablon, ami megvédte a külső sérülésektől, egy karcolás sem lett rajta.

A baleset:

Ez azt hiszem megér egy komplett napi leírást, ez lesz holnap :)

A bakok:

Nap közben én tulajdonképpen folyamatosan bakot hegesztettem, a hajó orránál lévő sarka (pirosan bekarikázva) esett rám... hálás jószág. A hajó hátsó részére 2 db kész keretet tettünk, amelyek egyik lába az alsó tartó csövekre lett feltámasztva, a másik lábuk a padlóra támaszkodik és össze van hegesztve.

A megfordítás után terveztük még a hajó kiemelését a sablonból és a sablon kivitelét... hát ebből a történtek miatt nem lett semmi, ezt egy kicsit későbbre halasztottuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr54828118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása