Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Fürdőszoba falépítés, gyalulás, csiszolás, laminálás és orrkabin ajtókivágás

2008.10.26. 17:43 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Ma 10 órakor láttunk munkához ketten Krisztivel. A legutolsó borovi léceinket kellett összeszednünk és még így is pár helyen toldozgatni voltunk kénytelenek. Akkor kis kitérő… A hajó terve a test nagy részére – a kiel körüli részeket kivéve – vörös cédrus alkalmazását javasolja. Februárban, amikor elkezdtük összeszedni az anyagokat a létező összes fatelepet, kereskedést végigtelefonáltuk és sehol nem tudtak bennünket ezzel a fával kiszolgálni. A fajsúlyával és mechanikai tulajdonságaiban szinte teljesen megegyező borovi fenyővel helyettesítettük, mely azonban csomósságával főleg a hajlított palánkoknál sokszor megtréfált bennünket. Árával azonban kárpótolt mindenért, mert pont az egynegyedébe kerül. A fát szélezetlenül 2 colos pallókban vesszük (2*2,54cm azaz 5,08cm a vastagság) és ezeket fűrészpadon vágjuk fel 2,4 cm vastag lécekre. 1 lécnél tehát 3 oldalt kell vágni. Ez 1,5 m3-nél 3 km vágást jelent, mi most már túl vagyunk a 6m3 fa feldarabolásán. Azonban hozzá kell tenni, hogy most a válaszfalaknál már csak a vastagságot vágjuk és meghagyjuk a lécek teljes szélességét. A daraboláshoz szükségünk volt egy fűrészpadra, amit mi gyártottunk le 30-as zártszelvényből, OSB lapot kapott a tetejére és beépítettünk egy Güde márkájú fűrészgépet amit 35e Ft körüli áron lehet kapni a Baumaxban. Kb. 50e-ből kijött az egész. Ha esetleg kedvet kapsz hajóépítéshez, akkor feltétlenül vess be hasonló módszereket, mert mi pl. az első 1,5m3 fa léccé történő aprításáért egy 90ezres árajánlatot kaptunk egy asztalos cégtől… mi 4 nap alatt megcsináltuk és kerestünk vele napi 12ezret fejenként. Persze a legolcsóbban akkor jössz ki ha tudsz valahonnan szerezni kölcsön egy sablont. Mi sajnos ekkora méretben akkor nem találtunk, ma azonban már tudok rá ötletet, hogy honnan találhatsz :)

Visszatérve a falra… azért választottuk a lécből történő falépítést, mert a hajó tervéhez képest teljesen átterveztük a deck-et, a hajóbelsőt és elég bonyolult lett volna az íves részeknél a rétegelt lemez kiszabása. A másik tényező az ár volt, majdnem 2x vastagabb falat építünk ugyanolyan árból. A léceket egyesével lemérjük, levágjuk és beillesztjük. A fal egyik oldalán vízszintesen ideiglenes tartókat helyezünk el, amikhez hozzácsavarozzuk a léceket addig, amíg az első laminálás meg nem köt majd. Miután teljesen kész van, a vágási pontatlanságok miatt az első laminálandó oldalon elég sokat kell gyalulni és csiszolni, mire a lécek tökéletesen egy síkba kerülnek. Ekkor jön a laminálás. Sok kifejezetten ehhez használandó szerszámot lehet kapni a gyantás cégeknél, de ha rám hallgatsz ezeket soha ne vedd meg!!! Több ezer Ft-ot fogsz megspórolni rövidtávon. A legjobb kézi lamináló szerszám a Tescoban kapható 10cm széles bolyhos festőhenger. Ilyet különböző színekben több helyen is kaphatsz, de hát a legkisebb is számít. Szívesen reklámoznám a Cora-t is, hiszen ott ugyanennyibe kerül, illetve kerülne ha már nem vettük volna meg az összeset. Az anyagbeszerző kolléga meg  kicsit könnyen elsiklik a tény felett, hogy elfogyott!!! Halló!!! A falak laminálására 320g/m2-es sűrű szövésű szövetet használunk. Egyszer belefutottunk egy laza szövésűbe is, aminél az volt a reklámszöveg, hogy könnyebb átitatni, de ezt Te ne hidd el, mi is alig vártuk, hogy elfogyjon egy teljes tekercs.

 

Utána kivágtuk végre az orrkabin falán az ajtó helyét, nagy öröm volt ez, hiszen most már úgy is be tudjuk járni a hajót, hogy nem kell kimenni a hidegbe :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr11734882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása