Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Sablon 14. nap - Szerszámbontás, pakolás

2008.11.20. 23:39 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Bágyadtan indult ez a nap, reggel 8 körül elkezdtem kicsit átrendezni a hajót. Az orrkabinban kialakítottam az irodát végre egy asztallal és egy székkel és az összes többi helységből kitakarítottam a sablonkészítés nyomait. Kálmán 10 után érkezett és segített bepakolni a galériáról a cuccokat a hajóba. Közben persze nagy szortírozások… Körberajzoltam a sablon szélét is, amit Kálmán flexel levágott. Fél egykor befutott Zoli is, aki segített Kálmánnak galériát bontani, én pedig befejeztem a tegnapi hegesztéseket. Ebéd után tulajdonképpen minden készen állt arra, hogy jöjjön a Csongi csapat és következzen a szerszámbontás. Persze késésben voltak így mi találtunk addig magunknak elfoglaltságot. Bekötöttük a felfüggesztési pontokat és levágtuk a plafonból lefelé álló vasakat, ami még valószínűleg a pálinkafőzde idejéből valóak.

Kis életkép a Darwin díj előszobájából:

A kész vasalás – rácsos tartó keresztvasakkal:

A felfüggesztési pont a sablonon, ebből 8 van, páronként 2

Mire kész volt a csapat a munkára tulajdonképpen majdnem mindent megcsináltunk. Az emelés viszont nem ment zökkenőmentesen, a Csongi által vett olcsó kötél legnagyobb erénye a nyúlás volt, tulajdonképpen hiába a négyes áttétel, nem tudtunk annyian csimpaszkodni a kötélbe, hogy az megmozduljon. Maradt a faékes módszer. Ezzel amúgy pár napja a sablon oldalát már felszedtük, amikor még nem volt benne a vasalás. Most viszont már többet ért a dolog, mert a vasszerkezetnek köszönhetően egyszerre mozdult az egész. Aprólékos munka ez, vágni millió éket, lehetőleg különböző emelkedésűeket és hosszúakat, hegyeseket és tompákat, mindenhova más és más volt jó. Körbe-körbe mentem a hajón és kalapáltam be őket, Kriszti pedig a hajón ugrált, betöltve a gumikalapács szerepét. Több mint 2 óráig tartott a faékelgetés, ezt persze senkinek nem volt türelme kivárni, így a „húzó” emberek holnap reggel jönnek vissza 8-ra. Most ott tartunk a levétellel, hogy a szerszám Cockpit-ig tartó része 10 cm-re van a hajótól és a cockpit széle is szépen feljött már, csak a közepét kell valahogy kitépni, valószínűleg ehhez beizzítunk egy láncos csörlőt is. A minőségre igazán nem lehet panasz, szép mindenhol, persze a nyílások sarkos széleit ki kell majd javítani, ha egyszer hajó készül majd belőle. De „kicsit” egyszerűbb dolog lesz, mint nekünk 2 hónapig megállás nélkül szenvedni vele… mondjuk Kb. 3-4 munkanap.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr44780516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása