Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Szombat délután

2008.12.13. 17:44 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Ebéd után felhoztam a 8mm vastag plexilapot és kiméregettem a tolótetőt és a homloklapot. Próbáltam a gyári széleket használni, mert nem tudtuk, hogy mennyire szépen tudjuk majd vágni a plexit. A múltkor az asztalosműhelyben Tomi keresztültolta a vágógépen, de állítólag nem tesz túl jót a korongnak, viszont a 8-10 ezer forint sem csábított amennyiért a plexi forgalmazónál levágnák, így hát próbálkoztunk. Egy új bosch fűrészlappal láttunk neki, ami nagyon szépen vitte, csak ugye egy dekopír fűrésszel nem lehet olyan tűegyenesen vágni. A vágás után viszont elővettük a felsőmarót, amihez volt másoló-maró fejünk és nagyon szép élt sikerült gyártanunk. A másoló fej alján egy csapágy van, és nincs más teendő csak a vágási él alá befogni egy másik egyenes szélű anyagot és szépen végigtolni a marót. Na ez nem tudom, hogy mennyire volt érthető mindenki számára, de majd ha épp nem, akkor lehet kérdezni :)

Mind a tolótető, mind pedig a homloklap széleit végigmartuk egyenesre és beillesztettük őket. Szépen becsúsztak a nútokba és tökéletesen be lehetett zárni vele a hajót. Ha az oldalsó ablakokhoz is megjönnek csütörtökön a plexik, akkor végre vizesen is végig lehet takarítani majd a hajót anélkül, hogy belocsolnánk a vizet a belső térbe. Ez nagy könnyebbség lesz a festés előkészítésnél.

Zoli ezután elkezdte eltakarítani a keletkezett port és forgácsot a fedélzetről, én pedig körbemaszkoltam a grósz-kocsi leendő helyét, majd beragasztottam a helyére Sika 295 UV-vel. A 252-es elfogyott épp, igaz, hogy ide nem kellett volna UV álló, de most épp ez volt. A tegnap belemart nútokat is kitöltöttem 290 DC-vel, de mivel ezek nem síkba lesznek csiszolva, vizes ujjal elhúztam körbe, így egyrészt kevesebb anyag kellett hozzá, másrészről pedig jóval kevesebbet kell majd csiszolnunk. A tolótető házának tetején volt pár hiba és hiányosság a fugázásnál, azokat is kikentük primerrel és kifugáztuk egy füst alatt. A nitro hígító elvileg oldja a Sika-t, de csak nagyon friss állapotban, a kezem most emiatt úgy néz ki mint Fekete Péter... tapasztalataink szerint kb. 1 hét kell, mire intenzív mosás mellett lekopik majd...

Zoli padlószőnyeg darabokkal lefedte a már lecsiszolt teak felületeket, hogy nehogy összekarcolódjanak ismét, de festés előtt ezt még egyszer levesszük majd, a széleket is körbekenjük 290 DC-vel és majd ezek mellett fogjuk véglegesen kimaszkolni őket. Most még következik a hátralévő 2 elem lecsiszolása, holnap pedig folytatjuk a munkát a hiányzó horgonykamra és tároló fedelek legyártásával. Ha belefér, akkor még az orr rész megerősítését (forstag bekötési pont) is elkészítjük majd!

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr27821007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása