Ez a nap azok közé tartozik, amelyek soha de soha nem fognak kimenni az emlékezetemből. Az ember ilyet akkor mond, amikor valami nagyon rossz vagy valami nagyon jó történik vele... velem ezen a napon mindkettő megtörtént. Most itt a képeket láthatjátok, a velük kapcsolatos gondolatokat, magyarázatokat és kísérő történeteket a következő napok krónikái között olvashatjátok majd!
Itt mát átfordult a hajó a tengelye körül... ekkor eszünkbe is jutott, hogy talán fényképezni is kellene:
Ha esetleg valaki a blog olvasása kapcsán, vagy csak úgy saját kútfőből arra vetemedne, hogy pozitív bordametszetek alapján hajót építsen, akkor az emelésre szánt bordametszeteknél rétegelt lemezt használjon! Könyörgöm!!! Ha ezt nekem mondta volna valaki, akkor megfogadom... talán... És ha valaki azt mondja, hogy megteszi az OSB is... akkor az hazudik... vagy tudatlan... én az voltam... tudatlan
Végre megpillanthattuk a hajó belsejét. Ha figyelmesen megnézitek a képeket, akkor azok a kis osb kockák a palánkoknál a toldásokat tartották egymás mellett addig, amig le nem lett laminálva a test. Annó még arra gondoltam, hogy a bordáknál fogok toldani, de ez gyorsan zsákutcába futott... egyrészt nem voltak olyan szélesek, hogy mindkét palánkvéget oda tudtam volna csavarozni, másrészt viszont amikor oda is csavaroztuk, a találkozó palánkok nem kerültek egy ívbe, hanem "szögben" találkoztak... végül is szerettek volna az eredeti egyenes mivoltukban megmaradni... fizika
Az első alátámasztás. Természetesen nem a hajó néz ki ilyen rondán, hanem a rajta lévő sablon. Ezt ezen az estén terveztük levenni róla... terveztük...
Na emeljük a helyére... a cső tetején lenne a helye terveim szerint... igazából most kérdeztem meg magam először, hogy pontosan miért is???
Ez a kép tulajdonképpen elvileg semmit nem mondana... de ha jobban megnézzük, akkor egy kis erődemonstráció... nézzétek a lyukakat a falban... vannak ám erők... tömegek...
A helyzet az volt, hogy a hajó mindenképpen az épület hossztengelyében szeretett volna maradni... mi meg nem ezt akartuk... gondoltuk, hogy megmutatjuk, hogy mi vagyunk az erősebbek... gondoltuk, hogy egy terepjáróval ezt meg is mutathatjuk...
Az intő kéz... lehet, hogy mégsem kellene... akkor még nem voltam ebben ennyire biztos...
Ez a kis vasdarab vetett véget aznapi szereplésemnek a helyszínen... a hajó alsó héj kb 2 tonna, a sablon még közel 700 kg, az állvány csak 40kg... na ennek a fele esett rá a bal nagylábujjamra... és nem én votam az erősebb... de erről még később...itt még bőszen magyaráztam, hogy mit hogyan kellene...
A baleset után át lett kötve az emelési pont is... azt mondták...
Majd ez a két profil fogja a hátsó bak szerepét vállalni, rá lesznek támasztva a vascsövekre két oldalt.
Jó lenne ha ezek nem dölnének előre-hátra... Csongi nem bízza ezt a véletlenre...
Egy kicsit hangulatosabb hegesztős kép... és itt ért véget a nap... nekem nem... valahol egy műtőasztalon agonizáltam épp...