A mai napom egy reggeli szolid bevásárlással és egy műgyantás hordó lépcsőn való felcipelésével indult. Ezt azért nem egyedül, hanem négyen műveltük, tekintettel a hordó
Utána átöltöztem és elszaladtam a Prem1er Outlets-be, akikkel előrehaladott tárgyalásokat folytatunk egy december elejei hajós rendezvény lebonyolításával kapcsolatban. Jó mederben folynak a megbeszélések, de erről majd bővebben is fogunk írni.
Visszaérve elkezdődött a mai napi terv és az elkövetkező 1 hónap teendőinek összeírása és ütemtervbe rendezése. December elejéig kívülről a hajót teljesen komplett állapotba kell hoznunk, amihez ugyan nem sok dolog szükséges szerencsére, de általában az apróságokkal szokott jobban menni az idő. Ráadásul bevállaltuk a fedélzet sablonjának legyártását, ami szintén vagy 10 napot fog elvinni. Ehhez először egy szegélyt kell tennünk a hajó szélére peremnek, később majd ennek az „utódhajó” összeillesztésénél lesz szerepe. A peremhez poliészter lapot használunk majd, így ma üveglapon ezt készítettünk. Ma mindhárman dolgoztunk, így elég haladósan lehet alkotni, a száradási időkben még arra is volt erőnk, hogy lepakoljuk a hajó fedélzetét.
Ez nem túl nagy művészet, a poliészter az üveglapról a száradást követően formaleválasztó nélkül is egyszerűen „lepattan”, így csak kenni kell… 1 réteg gyanta,
utána paplan,
majd szövet… természetesen ezek között is gyantával buborékmentesen átitatva minden réteg… majd folytatva egymást váltogatva a paplant és a szövetet. A paplan a súlyának kétszeresét veszi fel gyantából, a szövet pedig pont annyit, mint a saját súlya, természetesen kézi lamináláskor. Mi ennél az 50% üvegaránynál azért már jobbat kenünk, vákuummal lehetne még jócskán javítani rajta, de mi ezt kihagyjuk. Elfelejtettem írni, hogy a keverési arány a poliészter esetében teljesen más mint az epoxynál,
Összesen 5 lapot készítettünk nagyjából