Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Ügyintézés, pakolás, deck-sablon szegély-alapanyagának legyártása

2008.11.03. 23:18 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

A mai napom egy reggeli szolid bevásárlással és egy műgyantás hordó lépcsőn való felcipelésével indult. Ezt azért nem egyedül, hanem négyen műveltük, tekintettel a hordó 230 kg körüli súlyára…

Utána átöltöztem és elszaladtam a Prem1er Outlets-be, akikkel előrehaladott tárgyalásokat folytatunk egy december elejei hajós rendezvény lebonyolításával kapcsolatban. Jó mederben folynak a megbeszélések, de erről majd bővebben is fogunk írni.

Visszaérve elkezdődött a mai napi terv és az elkövetkező 1 hónap teendőinek összeírása és ütemtervbe rendezése. December elejéig kívülről a hajót teljesen komplett állapotba kell hoznunk, amihez ugyan nem sok dolog szükséges szerencsére, de általában az apróságokkal szokott jobban menni az idő. Ráadásul bevállaltuk a fedélzet sablonjának legyártását, ami szintén vagy 10 napot fog elvinni. Ehhez először egy szegélyt kell tennünk a hajó szélére peremnek, később majd ennek az „utódhajó” összeillesztésénél lesz szerepe. A peremhez poliészter lapot használunk majd, így ma üveglapon ezt készítettünk. Ma mindhárman dolgoztunk, így elég haladósan lehet alkotni, a száradási időkben még arra is volt erőnk, hogy lepakoljuk a hajó fedélzetét.

Ez nem túl nagy művészet, a poliészter az üveglapról a száradást követően formaleválasztó nélkül is egyszerűen „lepattan”, így csak kenni kell… 1 réteg gyanta,

utána paplan,

majd szövet… természetesen ezek között is gyantával buborékmentesen átitatva minden réteg… majd folytatva egymást váltogatva a paplant és a szövetet. A paplan a súlyának kétszeresét veszi fel gyantából, a szövet pedig pont annyit, mint a saját súlya, természetesen kézi lamináláskor. Mi ennél az 50% üvegaránynál azért már jobbat kenünk, vákuummal lehetne még jócskán javítani rajta, de mi ezt kihagyjuk. Elfelejtettem írni, hogy a keverési arány a poliészter esetében teljesen más mint az epoxynál, 100 g gyantához 2-5% edző szükséges. Ez jelen esetben nálunk lett is 5%, egyrészt a hűvösebb idő, másfelől pedig a gyorsabb kötés miatt.

Összesen 5 lapot készítettünk nagyjából 150 cm hosszúakat, amikből kb. 10 cm-es csíkokat fogunk vágni úgy, hogy az kövesse a hajó vonalát. A csíkok alátámasztásának fa tartókat használunk, amit sajnos rá kell majd fúrnunk a már kész hajóoldalra, de ezeket a lyukakat majd az utolsó festés előtt kijavítjuk. Amúgy pedig a peremszegély alá esnek majd…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr45748618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása