Egy két közbevetőleges gondolat a blog-hoz… találtam egy-két olyan napot, amit ezek szerint eddig csak én tudtam olvasni, mert nem volt publikusra állítva, sorry. A másik gondolat, hogy egyes napoknál már vannak kommentek, bár ezek nagy részét még mindig telefonon és email-ben beszéljük meg… egy idő után csak elkezd mindenki átszokni majd ide is.
Reggel a szokásos 8 órakor kezdődött az élet nálunk, Zoli folytatta a csiszolásokat és pedig gletteltem kicsit, utána pedig elkezdtem a kabinablakokkal foglalkozni. A felülvilágítóval kezdtem, ez egy 119cm*73cm méretű süllyesztett 5mm-es plexivel megoldott fix (tehát nem nyitható) ablak. 6 db nyílás van kialakítva a tartószerkezet kiosztásának megfelelően. Egyetlen egy dologra nem sikerült eddig megoldást találni, mégpedig arra, hogy a 6 db nyílásnak az oldala mi módon lesz majd lekárpitozható, hisz néhol megvolt a teljes falvastagság, de volt olyan hely is, ahol csak a legfelső rétegelt lemez képezte a szegélyt 6mm vastagságban. Ma megtaláltam a választ, gyártottunk 15mm-es rétegelt lemezből minden nyílásba egy 45mm vastag keretet – ennyi a teljes rétegvastagság – így ugyan egy kicsit kisebb lesz a nyílás, de teljesen korrekt módon el tudjuk majd végezni a finish műveleteket.
Utána következett a plexi lap beszabása. Gyorsan kiderült, hogy ebből keveset vettünk, mert a felső ablak és az oldalablakok egy pár centi híján nem jönnek ki egy táblából és összesen 2 táblát vettünk, a megoldás még 2 tábla vásárlása lesz… nem vagyok boldog tőle. De az sem lenne túl vidám, ha a végén sötét lenne a kabinban… A plexit dekopírral vágtuk ki, mivel eltűnt a fémvágó él, megpróbáltuk a favágóval és az is szépe vitte. Nem ezt gondoltuk végleges szélnek, az asztalosműhelyben felsőmaróval akartam végigszaladni még a vágásokon, amiből aztán az lett, hogy a sima vágóasztalon letoltuk.
A plexin a fekete szegélyt – ami hasonlít az autó üvegekéhez csak épp nem lesz pöttyös – úgy kezdtem kialakítani, hogy először a kedvenc narancssárga maszkoló szalagommal telibe ragasztottam a leendő nyílásokat. Ezt követi majd a fennmaradó szegélysáv csiszolása, primerezése és festése… de majd csak holnap.
Közben készül a csiszolás – glettelés rész is… csak elég lassacskán… de legalább szép lesz!