Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

"Platina" vasárnapi képek és regék...

2008.12.28. 22:59 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Azon meditáltam, hogy van-e értelme képeket készíteni, mert pillanatnyilag olyan fázisokban vagyunk, amelyek ugyan rendkívül idő és munkaigényesek, mégsem látványosak...sőt. De mivel tudom, hogy milyen kis kíváncsiak vagytok mégis készítettem és próbálom majd belemagyarázni, hogy miért tartott ez ennyi ideig.

Az első kép a jobb oldali hátsó kabin ágykeretét ábrázolja.

Ennek jó része tegnap készült. Legalul egy sávban látszik az előlap ami dekorit lappal van burkolva. Ez az előlap 4 részből áll, ebből hármat a hajó belső ívére kellett csiszolni, utána pedig facsapokkal összeilleszteni. Az összeillesztés kisebb egyeletlenségeit összecsiszoltuk, mindkét oldalon kigletteltük, majd ráragasztottuk a dekorit lapot. Ez eddig kb. 3 órás munka. A dekorit lap elvileg 40 perc múlva már megszárad, de mi inkább 1 napig szoktuk száradni hagyni prés alatt. Mindig nagyobbra vágjuk a dkoritot és a végén lecsiszoljuk. A legjobb módszer erre eddig a szalagcsiszoló a lap hátsó feléről - így nem akarja letépni a rétegelt lemezről. A probléma a nyílás sarkaiban van, itt csak reszelővel boldogultunk a sarokrész miatt. Ha ezen a kb 1 órás manőveren túllendültünk, akkor következhet a lap beragasztása. Ez sűrített gyantával történik, kb 100g gyanta elég, kb 20 perc keveréssel együtt. Ezt újból egy minimum egy napos száradás követi. Az epoxi gyanta száradási ideje elvileg 24 óra - ekkor már csiszolható, de a sűrítés miatt ez kicsivel több szokott lenni. De mivel olyan rettenetesen gyönyörűségesen ragasztjuk be, nem szükséges csiszolni utólag :) Ha ezt osszeadjuk, akkor ez a fázis legjobb esetben épp három napig tartott. Persze a száradási idők alatt lehet mást is csinálni. A keretet csak a homloklap után kezdtük el legyártani a helyszínen szerelve, ez 4 órát tartott, de ebben nincsen benne a második elválasztólap legyártása. Mivel ezt nem kell dekorittal burkolni és csak 2 darabból áll, kb 2 óra alatt elkészítettük és be is tettük a helyére - csavaros rögzítéssel egyenlőre.

 

Ezen a képen már be is lett ragasztva - Zoli ezzel kezdett ma reggel.

A hátsó íves tartó még becsiszolásra vár, elég pepecs munka, kb. 20 perc egy ilyen, utána csavarral és ragasztással is rögzítjük majd.

Ez a tulajdonképpen lefényképezhetetlen rész képezi a mai munkánk fő részét. Ez a keret, ami a kabin leendő padlóját fogja tartani kb. 3 órán át készült. Nem látszik rajta - ezt nem csak Te nem látod kedves olvasó, hanem mi sem - mégis igaz. Ez egy íves rész, a tulajdonképpeni felső 5 cm széles perem (szinte csak ez látszik) alatt mindegyik részen egy hol hosszában, hol keresztben íves függóleges tartó van becsiszolva egyenként, csavarozva és ragasztva egyaránt. ehhez kb. 10 perc alatt készültek el a képen főszerepet kapott felső szegélyek. Erre már szinte gyerekjáték lesz beszabni a felső padlólapot, ami bezzeg hú de látványos is lesz...

Ilyenekkel szórakoztatjuk magunkat az Ünnepek alatt vasárnap. Öröm is van ám... a másik kabinba tükrözéssel szinte az összes alkatész már elkészült, sok időt spórolunk majd így!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr96846089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása