Több on-line csatornán is folyt némi kampány a blog népszerűsítése érdekében és ez Kriszti érdeme, a nézettségünk kb. hatszorosára nőtt egy nap alatt, az oldalletöltések száma pedig az előző hónap átlagának a hússzorosára.
Azért, hogy ez a szám még tovább emelkedhessen a továbbiakban is sokat dolgozunk majd azon, hogy friss naprakész információkkal és képekkel lássunk el Titeket. A képek az utóbbi időkben kicsit elmaradtak, de ezt főleg az időhiány okozta és persze az, hogy nem olyan jellegű munkák folytak, amik fényképen is „átjöttek” volna számotokra. A mai eredményekről holnap, nappali fénynél fogunk fotókat készíteni, most már késő éjszaka van…
A munkafolyamatokat pedig most fogom leírni. Reggel a szokásos kilenc órakor Zoli érkezett elsőnek. A tegnapi laminálási és gélezési munkák után a vödröket tisztította meg a maradékoktól, amíg én még ébredezve megnéztem, hogy hogyan állok a virtuális Vendée-Globe-on. Örömmel konstatáltam, hogy lassan kezdek feljönni abba a pozícióba, amit még a verseny „elején” (38.nap) az utolsó (azaz 267200) pozícióból szerettem volna elérni. Akkor azt gondoltam, hogy a 100000-ik hely lenne a reális, jelenleg 121257-ik vagyok és van még pár nap hátra… olyan 20-30…
Ezután a bal hátsó kabin padlóját kezdtük el csinálni, itt merevítő bordázatot készítettünk a padlólap alá, leszabtuk a padlólapokat is (2 darabból áll és van benne egy kis törés a hajótest alakja miatt) és elkezdtük a padlóátfolyókat is behelyezni.
Kriszti kicsit rosszabbul lett a tegnaphoz képest, fejfájással is ébredt, így csak kisebb dolgokban tudott segíteni nekünk, főleg Kálmánnak. Kálmán fél tizenegy után nem sokkal érkezett kb. két hét kihagyás után. Hiányzott is már neki a mi kis nevenincs hajónk :) Kálmán nekem kezdett segíteni a padlóbordák kivágásánál, amíg Zoli lebontotta a horgonykamra ideiglenes alátámasztásait (a laminálási munkák idejére), és a kabin felőli oldalon is körberagasztotta mindkét oldalfalat. A belső oldali laminálásokat az ez irányú tapasztalatokban bővelkedő Kálmán vette át.
Zolival egész nap jól elvoltunk a padlóépítéssel, mindezt úgy, hogy a teljes befejezés csak holnap délre várható… Kálmán a villanyszerelési munkákat folytatta, a hajó jobb oldalán lévő gégecsöveket fűzte végig és az orrkabinban lévő átvezetőket, amikben részben az árbocba futó kábelek kerülnek, másrészt a bal oldalra átfutó körök.
Hat óra után kezdtünk takarítani. Ez a művelet már kezd rutinszerűvé válni, egészen másként indul a munka egy tiszta hajóban…