Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Bútorgyártás, padló glettelés 2#

2009.01.13. 23:45 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

A szokottnál kicsit később, tíz órakor indult ma a munka, kárpótlásul a teljes csapat képviseltette magát. Kálmán a tegnapi hátsó kabinos ténykedésünket kezdte „átmásolni” a bal hátsó kabinba, Zoli a szalon padlójának egy másik szegletének sorsát egyengette, Krisztivel pedig a tegnapi szekrényünket igyekeztünk befejezni. Ebből mára a hátlap egy részének átszabása, a tetőlemez berakása és az oldallap egyes részeinek kipótlása maradt. Mivel a könnyebb kiszabás miatt az előlapot és az oldallapot is több részből illesztettük össze (ezek ideiglenesen kisebb foltokkal csavarozással voltak egymáshoz erősítve) össze kellett őket csapolnunk. Az eddigi facsapos módszert most a lamellózásra váltottuk. Aki esetleg még nem hallott róla az is biztosan találkozott már a rendszer legfontosabb elemével egy barkács áruház sorai között bóklászva. Ez pedig maga a lamelló, egy 4mm vastag ovális (55mm*25mm – ez a „20”-as méret) kötőelem, aminek a fészkét egy flex-hez teljesen hasonló, ám egy plusz fej-rátéttel ellátott maróval kell kialakítani. Az eljárás nagyon egyszerű, összeállítjuk pontosan az illesztendő darabokat, a leendő toldásoknál megjelöljük őket mindkét darabon egy vonallal, a maróval mindkét oldali jelölésnél kialakítjuk a lamellók fészkét és végül ragasztóval (esetünkben Henkel Ponal) elvégezzük a ragasztást a kötőelem behelyezésével együtt. Ez kb. 1 perc és ha tökéletesen sík felületen dolgozunk, akkor a két illesztendő lemez is egy síkban találkozik majd. Ez a kezdeti próbálkozásainknál néha illesztési pontatlanságokat hozott, de csiszolással és gletteléssel korrigálunk még a dekorit lap ráragasztása előtt.

A szerkény oldalelemeinek összedolgozása után már csak a bal hátsó kabin ferde falának és ágyának befejezésének tudtunk nekilátni, de befejezni ezt sem sikerült teljesen, holnap délre talán közelebb kerülünk ehhez a lépéshez is és végre nekiláthatunk az orrkabinnak, amit Kriszti már nagyon vár (én is :). Zoli egész napját a glettelés és csiszolás mámorában töltötte, Kálmán a „saját” munkáját sokszor félretéve nekünk is segített.  

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr55876332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása