A műhely még kicsit "kupisan"... Megvettük az első 2,5 köbméter borovi fenyőt és léceket vágunk belőlük. A tervdokumentációban vörös cédrus anyag van, amit ezekben a hónapokban nem lehetett kapni, így a fizikális tulajdonságaiban nagyon hasonló borovi fenyőt választottuk helyette. A dolog pozitívuma az ár volt, ami kb a negyede a cédrusénak, a hátránya pedig, hogy ez a fa egyáltalán nem csomómentes, így a bordák későbbi hajlításainál bizony többször nagy szenvedés volt... és törések... összességében nagyon megérte még így is. A lécek 40*28mm-esek lettek. Először 32mm-es szélezetlen pallókból vágtuk őket, később azért okosodtunk és 2 colos padlókat vettünk (kb 5,2cm) és így jóval gyorsabban ment a vágás. A vágógépet a Baumax-ban vettük kb 40.000.- ért, az asztalt én hegesztettem hozzá kb. 10.000.-ért. Talán ez volt eddigi legjobb befektetésünk, a vágásokkal kb 350.000.- Ft-ot spóroltunk (1,5 köbméter fa felvágásáért árajánlat alapján 90.000 Ft-ot kérnek egy műhelyben) Nekünk összesen több mint 6 köbméter ment bele a hajóba.
A Güde gép és a félkész lécek... egy lécet 3 oldalán kellett vágnunk a végleges méret eléréséhez. A fűtést a fahulladékok és a fűrészpor elégetésével oldottuk meg... persze ha ez nem volt elég, akkor kellett ám fahasábot aprítani...
Még volt hátra néhány...
Vettünk 3 tábla mahagoni lapot is, a kiel környéke ebből készül majd
Ők már készen vannak. A végeket a berakásnál vágjuk majd le méretre.
4 napi munka után... a képen a fele mennyiség látszik...