Extreme Sailing Adventure 2009

Egy különleges vitorlás kalandot tervezünk 2009-re... az előkészületek már 2007 óta folynak... gyere és légy Te is részese!

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

HTML

Tervezési nap

2009.02.24. 23:05 | Boatbuilder | Szólj hozzá!

Kriszti nem érezte magát annyira toppon, hogy tudjon segíteni, így ma úgy határoztam, hogy az elkövetkezendő feladatok megtervezésére összpontosítok. Ennek első pontja az új mozgatható hajóállvány megszerkesztése volt. A hajót a tőkesúly legyártásához és felpróbálásához nagyjából 1méterrel kell megemelni, majd a hangárból való kitoláshoz a korlátozott magassági adottságok miatt a jelenlegi szintre visszaengedni. Természetesen a mozgatáshoz teherbíró ipari kerekeket kell alkalmaznunk, amihez ki is néztem a hazai forgalmazót. A mi feladatunkhoz inkább megfelelő statikai adottságokkal kell rendelkezniük, dinamikai terhelést kevesebbet kapnak majd. A magasság változtatásához olyan oszlopokat kell gyártsunk a sarkoknál, melyek 3 részből állnak és a középső részhez különböző magasságokban stiftekkel tudjuk majd rögzíteni az alsó és a felső elemeket. Arra is kell vigyázzunk, hogy a kerekek felfüggesztéseinél egyből meg kell emelni a kocsi alsó körbefutó keretének magasságát, különben az a kitoláskor a rámpa első harmadában leérne, és utána se ki se be nem lehetne megmozdítani.

A tőkesúly tervét már egyszer átterveztettük (tulajdonképpen a 70-es cirkálók kieljét terveztettük rá a hajóra), ám most a gyári eredeti és az áttervezett tőkesúly jó adottságait próbáljuk összegyúrni egy harmadik fajtára. Formailag megmaradna a gyári terv, ám jelentősen megerősítenénk a felfüggesztéseket, ezek darabszámát máris szinte a duplájára emeltük, illetve nem csak a hajótesthez hajlított és rögzített lemezhez hegesztett 3 borda és az első rúd tartaná a szinte 3 tonnás súlyt, hanem ezen kívül mindegyik tönkcsavar lemenne a talplemezig is, a bordák falvastagsága dupla akkora lenne, és a felső vállrészt is kiszélesítenénk kissé, ami megkönnyítené az utólagos laminálási műveleteket, és jóval erősebbé tenné a rögzítést. A tőkesúly vázának elkészítése a hajótesten zajlana le, így egyrész a pozícióját tudnánk egzaktul kimérni (hajótesthez illeszkedő résznél), másrészről pedig abban is biztosak lehetnénk, hogy teljesen függőlegesen lesz-e a deck széleihez képest. Mindezt természetesen úgy kell megálmodni, hogy ne csak papíron nézzen ki szépen és lehetőleg fizikálisan is megvalósítható legyen (itt például az összerakás lépéseit kell összehangolni, de erről majd a valóságba történő „átültetés” közben írok majd…)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://extremeadventure2009.blog.hu/api/trackback/id/tr72964390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása